Subject: FW: Kose, Lageda DP seisukohtade koostöö
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Aug 2025 13:44:10 +0300

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 12, 2025 10:49 AM
To: Jana Prost <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kose, Lageda DP seisukohtade koostöö

Tere

Meid on kaasatatud Harju maakonnas Kose vallas Kose aleviku Lageda
katastriüksuse detailplaneeringu koostamisse. Oleme koostöös planeeringu
koostajaga näinud ette tugimaantee nr 14 Kose – Purila tee ja
kõrvalmaantee nr 11708 Kuivajõe – Liiva tee ristmiku ümberehitamise
lähtuvalt alltoodud tähelepanekutest. Suurimaks muudatuseks on ristmiku
idapoolse pöörderaadiuse vähendamine selliselt, et parempööret ei saaks
sooritada nii suurel kiirusel kui seda tehakse ning mahutada sinna
ristmikule ka kergliiklustee lõik ilma erakinnistusse (Pikk tn 109)
minemata. Lisaks on ette nähtud kitsendatud ristmikule ülekäigurada, et
tekiks kergliiklejatele terviklik võrgustik. Ristmikul on näidatud ka 12m
pikkuste veokite pöördešabloonid, millest on näha, et manöövreid on
võimalik sooritada samaaegselt. Palun esmast arvamust manuses esitatud
lahendusele, et saaksime ülejäänud planeeringu materjalid vastavusse viia
ja siis juba esitada kooskõlastamiseks.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Jana Prost <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: R, 4. aprill 2025 kell 14:47
Subject: RE: Kose, Lageda DP seisukohtade koostöö
To: Terav Kera <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere!

Edastan korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse hinnangu.

Kavandatav kergliiklustee kulgeb paralleelselt sõiduteega (riigitee nr 14
Kose-Purila tee), siis tuleb tagada „Kergliiklustaristu kavandamise
juhend“ tabelis 4 sätestatud kergliiklustee ja sõidutee omavahelise
ohutusriba vähimad laiused. Kitsamat ohutusriba on erandjuhul lubatud
kasutada ainult tabelis esitatud liiklussageduste korral.

Riigitee 2024. aasta keskmine ööpäevane liiklus on 1237 autot ja kehtib
piirkiirus 50 km/h. Seetõttu peaks tabeli 4 kohaselt kergliiklustee olema
sõiduteest eraldatud 5 m (erandjuhul 3 m).

Kuni 50 km/h kehtestatud piirkiirusega teelõigul  nii lühikeses lõigus kui
on füüsiliselt vajalik (näiteks hoone tõttu ei saa eraldusriba tagada), on
lubatud äärekiviga eraldada. Äärekiviga eraldamisel peab äärekivi ja
asfaltkattega kergliiklustee vahel olema vähemalt 0,5 m lai teistsugusest
kattest ohutusriba.

Küll aga peab arvestama, et selle kergliiklustee ja ülekäigu tekkimisel
teede ristmikule, tuleb see ristmik ära rekonstrueerida.

Ristmiku ala kitsamaks teha ja kiire parempöörde võimalus likvideerida.
Muidu on suur risk, et teeületaja jääb auto alla. Lisaks on teeületus
alati ohutum teha üle ohutussaare, kui selle mahub ristmikualale tegema.

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /
<https://cas5-0-urlprotect.trendmicro.com/wis/clicktime/v1/query?url=https
%3a%2f%2fwww.transpordiamet.ee&umid=0546dac3-eb38-4ade-9ed2-9bbca9a22815&r
ct=1745908951&auth=6a326df109738656d10a00751164587b28e3ab7c-ad3623254d8ebf
9ef6d60bb7e1f7cb49fee66b0f> Transpordiamet

From: Jana Prost
Sent: Friday, April 4, 2025 11:30 AM
To: 'Terav Kera' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kose, Lageda DP seisukohtade koostöö

Tere,

Vabandan, et Teie kirjale vastamine on viibinud.

Sain Teie materjalid kätte ja edastasin hinnangu andmiseks  meie põhja
osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksusele.

Loodan tema kiirele vastusele.

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /
<https://cas5-0-urlprotect.trendmicro.com/wis/clicktime/v1/query?url=https
%3a%2f%2fwww.transpordiamet.ee&umid=0546dac3-eb38-4ade-9ed2-9bbca9a22815&r
ct=1745908951&auth=6a326df109738656d10a00751164587b28e3ab7c-ad3623254d8ebf
9ef6d60bb7e1f7cb49fee66b0f> Transpordiamet

From: Terav Kera <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 17, 2025 3:08 PM
To: Jana Prost <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kose, Lageda DP seisukohtade koostöö

Tere,

soovin saadan korra ülevaatamiseks Kose aleviku, Lageda katastriüksuse DP
kergliiklustee lahenduse (joonis lisatud meilile).

Kas Tartu mnt 7 juures võiks planeeritud kergliiklustee nii jääda nagu
joonisel või saaks kergliiklusteed planeerida sõidutee serva, nii nagu
piakneb ristmiku juures olemasolev kergliiklustee?

Kas ristmiku juures Pikk 109 krundi piiril võiks kergliiklusteed kurvis
lahendada sõidutee servas, nii et ei peaks kergliiklusteed planeerima Pikk
109 krundile?

Lisainfoks, et mahasõidu osa lahendas EXTech Design OÜ teedeinsener Indrek
Kustavus. Planeeringualalt lähtuva liikluskoormuse vastuvõtmiseks on ette
nähtud mahasõit ehitada ümber kitsamaks ehk 6 m laiuseks. Paika on jäetud
Tallinna poolne teekatte serv ja Tallinna poolne pöörderaadius, mis on
vajalik ja piisav pöörde sooritamiseks. Idapoolset pöörderaadiust on
vähendatud 8,0 meetrini, millega on võimalik kogu mahasõitu kasutades
pööret sooritada. Teedeinsener on mahasõidu lahenduse koostamisel teinud
koostööd Transpordiametis Krista Einamaga, kes antud lahendust pidas
sobivaks. Mahasõidu kohta koostatakse eraldi projekt (kus esitatakse sh
liikluskoosseis).

Lugupidamisega,
Jane Asper
ehitusinsener, maastikuarhitekt
Terav Kera OÜ
tel. 555 481 55

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.